onsdag 27 maj 2009

Sommarvärme

Nu har det varit härligt varmt några dagar och den lättare och ledigare klädseln har åkt på. Skönt med sommarvärme! Min glass konsumtion har stigit kraftigt och är nu uppe på cirka en om dagen. Junior får även han lätta på klädseln nu när värmen kommit, men med honom är det ju lite trixigare då han än inte riktigt kan säga vad han tycker om klädseln, på gott och ont. Ibland matchar sakerna sådär måste jag säga. Men rent värmemässigt så är det väl möjligen huvudbonaden som återstår att lösa, några gamla solhattar från hans föräldrars uppväxt på 70-80 talet är ända alternativen just nu och de är varken vackra eller funktionella.

Har bytt gym från Sats till Workout Center, känns helt rätt. Det nya gymmet ger mig 70-80 tals vibbar och påminner om Golds Gym, som figurerar i Arnold Schwarzenegger klassikern Pumping Iron (en dramatiserad dokumentär om Arnolds sista Mr Olympia tävling, från 1977). En film jag var mycket skeptisk till innan jag såg den men som överaskade positivt. I alla fall så är det nya gymmet väldigt mycket mer rock and roll, inga färgmatchade vikter och matchande maskiner. Det känns som man kliver in i en verkstad mer än ett gym. Jag gillar det! Dessutom tränar aftonbladetkändisen Wanja där!

Frukostdags och ikväll ska jag till verkstan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar