tisdag 5 maj 2009

En inte helt idyllisk vårpromenad

Vårvärmen har kommit av sig och idag var det ganska ruggigt på förmiddagspromenaden. Jag och Junior var och spanade in ett hus som vi ska på visning på ikväll. Mörkt tegelhus med källare. Vid första och andra anblicken såg det rätt juste ut. Vi får se vad kvällens visning ger.

Husköp verkar vara en lång process. Vi hade från början väldigt specifika krav, däribland att det inte skulle vara flera plan, och definitiv inte källare. Nu kommer vi att gå på visning på ett hus som har just källare och det känns personligen som att jag svängt något i frågan om källarens vara eller icke vara. Källaren kan ju faktiskt komma till användning på många sätt, så som hemma gym, bio eller annat kul.

Det finns ett antal konflikt härdar i vår lägenhet som jag och Junior inte är överens om. En avlång spegel i hallen som även en krypande person kan spegla sig i är ett exempel. Så som spegeln är fastsatt så kan man få det att gunga på den spik den hänger på, så om Junior hinner dit innan mig brukar spegels gunga som pendeln på en moraklocka. Dagens favorit verkar dock vara en rör/kabeluppsamlare där alla sladdar från den stationära datorn går in i för att sedan ledas upp till tangentbord/mus/högtalare/skärm. Röret fixade jag i morse så att han inte kan peta ut kablarna ur det, men någonstans måste ju kablarna komma ut ur röret! Och det vet Junior mycket väl så efter några efterforskningar har han återigen knäckt mig i den frågan.

Erik – Junior 0 – 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar