tisdag 19 maj 2009

Förkylt

Inte gick förkylningen över så snabbt som jag hoppats! Det blev ingen slagermiddag i goda vänners lag. Nysningar, snörvlingar och hosta har avlöst varandra under helgen. Men idag börjar det känns det som det verkligen vänt. Någon dag till så är jag nog ”fit for fight” igen. Något som ju frustrerar mig mycket är att jag tappar några träningsdagar. Nu är träningsabstinensen kraftig och jag känner mig stel och sliten hela tiden.

Junior har nästan klarat sig helt från förkylningen, lite hosta och rinnande näsa men väldigt lindrigt. Igår när jag var ensam hemma med honom hela dagen var han mycket snäll och förstående för farsans begränsade ork. Jag agerade trafikpolis och han kröp hejvilt runt om kring och rykte och slet i allt han kom åt. Väldigt skoj, han fick dessutom ha en fjärrkontroll han inte haft förut och den svingade han som om det var en trollstav.

Igår beställde jag tre blue-ray filmer till min samling. Det ska bli kul med lite nya filmer och jag hoppas verkligen de kommer innan helgen. Filmerna jag beställt är Australia, The Day the Earth Stood Still och Star Wars: The Clone Wars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar