onsdag 6 maj 2009

Det var hål i golvet!

Elfsborg van med övertygande 2-0 mot Göteborg här om dagen. Utifrån de rapporter jag läst var det också en väldigt bra genomförd match för ”di gule”. Enligt statistiken i Sportbladet Zoom så hade de också ett ganska tydligt övertag. Det är sådana tillfällen jag längtar tillbaka till Borås.

Gårdagens husvisning var packad med folk! Det är nog ändå en rätt bra säljarmarknad just nu. Låga räntor och banker som är sugna på att sälja lån. Det kan bli köparens marknad om något år när räntorna stiger och allt för optimistiska husköpare tvingas sälja. Den som lever får se. På samma tema så ska alltså botten vara nådd, igen, någon ”aktieguru” har uttalat sig. Ska bli kul att se om det finns något under botten också!

Huset då? Jo det var ett rätt juste markplan. Inget som var katastrof men också få ”wow”. Jo föresten en intressant upptäckt jag gjorde var när jag öppnade ett köksskåp och insåg att jag kunde titta ner till källaren! Av någon anledning hade man gjort ett hål på ca 30x30 cm inuti köksskåpet, vi spekulerade i att det var ett amatörmässigt försök att göra ett tvättnedkast, för källarutrymmet som det mynnade ut i var just tvättstugan. Det mest positiva med huset var att det var fiber in i huset. Vi insåg att huset var allt för stort för oss då de 123 kvadraten i källaren mestadels kändes som en massa utrymme som måste värmas upp.

Nu ska Junior få frukost, fullkornsgröt som Gunde såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar