onsdag 6 maj 2009

Pressat schema som pappaledig

Att hinna med tre mål mat samt två promenader per dag är mer jobb än vad det låter som. Jag är plötsligt än mer avundsjuk på mammorna som kan amma sina barn, va slött alltså! De kan ligga eller sitta allt efter behag eller vad man tycker funkar bäst. Mamma kan på ett vilsamt sätt få barnet mätt och inte helt otroligt somnar det dessutom och sover en stund!

För att åstadkomma samma resultat måste jag (förutsatt att maten redan är färdiglagad) värma maten, sätta Junior i barnstolen för att sedan hålla maten lagom tempererad, börjar sleva in den i en inte alltid välkomnande mun samt förstå när och hur mycket vatten han vill ha mellan skedarna. Efter allt detta återstår att tvätta fram Junior bakom den fasad av matresten han byggt upp i sitt ansikte och i värsta fall resten av kroppen. Därefter återstår att få honom av sova…

Men efter en sådan episod på förmiddagen gick vi till Boulognerskogen och njöt av att solen återkommit efter några dagars rusk. Jag läste bok och Junior sov sött i vagnen. På väg hem prövade jag nya Magnum Temptation Caramel & Almonds. Gillade den bättre än Temptation Chocolate och då är jag ändå normalt sett en mörkchokladälskare, men glass ska smaka glass.

Helt plötsligt tog dagen slut och blev kväll! Imorgon har Star Trek premiär eller som den populärt har kallats Star Trek XI eller Star Trek Zero. Jag kommer vara där! Junior därimot ligger förhoppningsvis och sover när den börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar