tisdag 12 maj 2009

Erfaren pappa

Nu har det gått en vecka på min pappaledighet och saker och ting börjar falla på plats. Mat och sov schemat kan jag utan och innan, rutinerna för varje punkt på schemat börjar kännas bekanta. När det börjar fungera vågar man sig ju på att göra annat än att se till att han sover och äter.

Igår somnade han i spjälsängen på förmiddagen. Min första tanke var, ”jaha och vad gör jag nu då?”. En kopp kaffe och lite över en timme framför datorn i lugn och ro blev det. Annars går det mesta av Juniors tid åt till att upptäcka saker och vad man kan göra med dem, som jag tidigare skrivit så är ju hallspegeln en sådan upptäckt, och ja det går fortfarande att gunga den på ett ganska roligt sätt om man känner för det.

Var åter på gymmet i går och reflekterade över att påfallande många har ”dålig form” när de utför övningarna, exempelvis kastar/svingar upp vikten i stället för att lyfta den. Jag är inte perfekt jag heller skulle jag gissa men kan inte undgå att se dessa skadliga och lite komiska inslagen på gymmet.

På kvällarna är Junior på högvarv, en vanligt kväll består i att han kryper fram till en möbel i lämplig storlek, kämpar sig sedan upp på fötter och står där och vinglar till nervösa föräldrars åsyn. Detta sammanfaller oftast med att jag är väldigt trött, dels på grund av alla våra promenader på dagen och i värsta fall att jag dessutom varit och tränat.

En veckas erfarenhet är inte mycket men jag börjar verkligen gilla den här pappagrejen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar