tisdag 12 januari 2010

Två dagar kvar!

På fredag börjar jag på nya jobbet. Jag har då varit pappaledig 8,5 månad och jösses vad det hänt grejor på den tiden. Framförallt har det hänt mycket med Junior. Han kröp när jag började vara hemma med honom, han sov två gånger om dagen och åt bara en bråkdel av vad han äter idag. Hans uttrycksform var mest i form av skrik och andra enklare ljud, nu känns det som det inte är så långt till prat då han testar nya ord hela dagarna.

För hela familjen har det också hänt en heldel under samma period. Efter att vi deltagit i två budgivningar så blev det flytt från en hyresrätt på Brynäs till en villa utanför stan. Jag blev uppsagt från mitt jobb och hittade ett nytt och därmed ändrades planen för vår föräldraledighet. Men det är skönt att jag hann vara hemma så här länge för nu känns det inte speciellt jobbigt att gå till jobbet igen, kanske för att det är något nytt och spännande utan ingrodda vanor och mönster, nya kollegor att lära känna. 2010 ser ut att bli ett mycket spännande år både karriärmässigt som privat. Många spännande projekt är planerade med huset och trädgården till våren/sommaren.

Läste en artikel av min favorit ekonomikrönikör Jonas Lindmark på Morningstar. En i mitt tycke intressant syn på pensionen, och håller med om att det nog inte är så tokigt att bli pensionär i detta land. Men det är ju under förutsättning att vår sociala trygghet inte avskaffas på politiskt väg…
Länk till Jonas Lindmarks artikel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar