fredag 8 januari 2010

Fjällsushi!

Blev en sushi middag igår också då vi var sugna igen och hade en fisk från fjällen som precis tinat upp. Grymt gott och kul att göra sushi är det också! Problemet är att när man nu testat det så gäller det att inte göra det hela tiden. Igår var en riktig frossar dag. Kokt fisk till lunch (nytt recept som min kära sambo prövade), sedan sushi och avslutningsvis chips och coca cola framför TVn. Såg ”James Bond – Tomorrow Never Dies” på DVD. Har nu sett sex av Bond-filmerna under Jul-Nyårs helgerna. Har planerat att gå igenom hela boxen så jag har mycket film tittande framför mig.

Jättefin dag idag igen, men fortfarande kring -20. Nackdelen med kylan är att Junior får gå ut mindre på dagen vilket gör honom otålig och irriterad på eftermiddagen/kvällen. Han har också haft en jobbig natt och vi misstänker starkt att det är fler tänder på gång.

Min kära sambo är till stan och träffar sin PT för sista gången. Jag tänker åka in till stan när hon kommer hem och se om jag hittar nå justa kläder, har blivit väldigt lite sådant shoppat senaste året. Får väl se om man kan skaffa sig en bra vårgarderob såhär mitt i vintern!

Ska nog börja titta på ytterligare en Bond-rulle medans Junior sover. Har nog ca 0,5-1,5 timmar på mig…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar