söndag 13 april 2014

Oh shit!

Rundbalen
Tre dagar vabbande följt av två dagar arbetsresa till Värmland och sen en arbetshelg i trädgården efter det. Lördagen började lite långsamt och vi ringde bonden i byn och beställde två traktorskopor kogödsel och en rundbal halm. Eftermiddagen skottade vi koskit och sista timmarna innan barnen skulle läggas blötlade vi halm och spred ut över koskiten.

Einar njöt av en Einar
Under kvällsregnet spred vi ut cirka tolv säckar jord över halmen och sedan belönades vi med en whisky innan man stupade i säng.

Söndagsmorgon bytte jag däck på bilen så nu är sommarsulorna på. Sedan en kontroll av däcktryck och en tripp till K-rauta för att handla mer jordsäckar. Med fullpackad bil återvände jag hem och vi spred ut dem och fixade till våran rabatt modell större (ca 10x3,5 meter) som vi påbörjat vid entrén. Efter en snabb lunch åkte jag en sväng till och lastade bilen full med jord åter igen. Mer blötläggning av halm innan jag lämnade familjen till sitt öde i trädgården för att gå in och se Liverpool möta Manchester City i titelracet i Premier League. Superskön paus med en öl och en fantastisk vinst för Liverpool. De har chansen att för första gången vinna Premier League (de har vunnit ligan förr i tiden innan den 1992 bytte namn till Premier League).

När jag tittade ut cirka två timmar senare är odlingsbäddarna på baksidan färdigtäckta och vi har nu lagt grunden för en massa planteringsytor som vi ska pyssla med närmaste månaderna för att etablera ordentligt.

Rabatt modell större (10x3,5 meter)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar