lördag 2 maj 2009

Jag har blivit flanör

Jag har de senaste åren alltid haft ett promenadtempo som är lätt stressad, på gränsen till powerwalk. Det bero på att alltid när jag är ute och går så är jag på väg till något och med tidspress, till gymmet, till tåget, till jobbet osv.

Idag insåg jag att jag kan tagga ner och ta det betydligt lugnare. Skön känsla att veta att på måndag ska jag inte tillbaka på jobbet igen utan jag har gott om tid att göra vad jag nu vill göra på måndag eller tisdag eller...
Jag har börjat flanera istället för att "powerwalka"!

Flanerade i cirka två timmar och gjorde ett besök hos bekanta på deras soldränkta uteplats. Det är vid sådana tillfällen som husdrömmarna blir mer intensiva. Vi kör vidare på vår "skynda långsamt" strategi. Har sett en husannons som var lite intressant så eventuellt blir det en husvisning inom en snar framtid.

Brommapojkarna - Elfsborg 1-1.
4 lag på 12 poäng i Allsvenskan. Precis som vanligt så är det otroligt jämt. Heja di gule!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar