torsdag 4 mars 2010

En räv på taket!


Vila är oerhört ohälsosamt! Jag bestämde mig ju för att ha en vilovecka för ett tag sedan och inte träna något utan bara ta det lugnt. Det var precis som att kroppen då såg sin chans att låta en förkylning blomma ut! Således har min vilovecka snart sträckt sig över två veckor och jag har blivit mer och mer förkyld dessutom. Igår var min kära sambo och Junior till Falun och lånade en pryl att skotta taket med. En takräv.
Jag jobbade eftermiddag idag så vi bestämde oss för att inviga takräven på förmiddagen. Således stod jag högst upp på nocken klockan åtta och började arbetet. De första tagen kändes lätta och snön flög från taket. Men efter den 20:de repititionen började jag förstå att detta kommer bli slitigt. Mycket riktigt så svettades jag floder och snorade och flämtade innan jag tog en paus. Lite energipåfyllnad och sedan klev jag upp på taken för en andra runda. Var helt slut när jag kom ner, duschade och åkte till jobbet. På jobbet bröt så förkylningen ut ordentligt och jag har nyst och snörvlat hela kvällen.

Junior verkade äntligen på bättringsvägen från sin förkylning och jag hoppas han ska återfå aptiten då han varit väldigt kinkig med maten senaste veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar