söndag 7 mars 2010

Vårvinter!

Igår var mina föräldrar här och hjälpte till med skottandet av taket och barnpassning. Junior lekte sig trött med farmor och jag och farsan hjälptes åt att få ner några ton snö från taket. Envis som jag är så ville jag ändå få det gjort trotts att jag inte blivit frisk än så återigen stod jag uppe på nocken och flämtade och svettades, fast med lite makligare tempo denna gång. Takräven gjorde jobbet förhållandevis lätt men efter en halv dags snöröjning var jag åter helt deckad. Några alvedon och ett par timmars sömn så var jag i alla fall något piggare.
Skruvade upp skafferilådor i skafferiskåpet igår kväll, vilket vart väldigt snyggt och återigen en förbättring av hemmet. Steg för steg mot perfektion…

Idag har vi tagit det väldigt lugnt och tittat på vasaloppet. Förkylningen är bättre men jag är fortfarande väldigt tung i huvudet. Junior är dock pigg igen och hostan har nästan släppt samt att han äter något bättre igen. Imorgon är det jobbdags igen, jag hoppas jag hinner piggna till ytterligare till dess, känns som ett gränsfall just nu men jag kämpar på med alla möjliga typer av huskurer och medikament.

Snön har börjat smälta så snart kommer väl den resterande snön som är på taket ner av sig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar