onsdag 17 mars 2010

Romerska gudar!

Mars (även namn på en romersk krigsgud) månad har varit tuff. Började månaden med en ”vilovecka” som mynnade ut i en lång förkylning som varit otroligt envis och drabbat mig så pass att jag varit hemma från jobbet denna vecka. Nu har jag varit riktigt på krigsstigen mot förkylningen sedan i helgen och ätit naturläkemedel, sniffat nässpray och svalt diverse tabletter.

Nu hoppas jag bara Fortuna och Victoria är med mig, det vill säga Lyckans och Segerns gudinnor. Så jag kan återgå till jobbet snart och att jag kan sätta igång med allt jag ska göra när jag blir frisk!

Junior, ingen romersk gud, men vår husgud, håller oss sysselsatta hela dagarna och han har börjat bli ganska tydlig i sitt uttryck nu, i alla fall för oss föräldrar. Det verkar som han inser det själv också och pekar och dirigerar oss ivrigt till allt möjligt som han tycker sig behöva. Han blir lika förvånad/förtvivlad varje gång han inte får nått som han tycker han behöver. Som en vass kniv, ett kristallglas eller annat mindre lämpligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar