söndag 21 mars 2010

Badtema

Junior har varit på babysim idag och tyckte inte det var jätteroligt denna gång. Inte alltid kul att bada. När det gäller vatten så bjuder han annars gärna på det till sina gosdjur och även dockan Emil blir bjuden, ytters generös är han. Dessutom talar han om för alla att det är ”gott” också!

Sjukdomligheterna har släppt sitt tag om mig och jag planerar att gå och träna igen imorgon. Första passet på tre veckor, jag är väldigt sugen på att komma igång igen! Svettas och bli trött av annan anledning än att man är sjuk skulle vara en skön omväxling nu. Planerar en halvintensiv start på träningen för att känna mig för hur det känns och hur kroppen reagerar på att anstränga sig igen. Många repetitioner, lättare vikter och långsammare tempo, sedan blir det upptrappning vecka för vecka. I mitten på april borde jag vara tillbaka i fin form igen.

Tvättade bilen igår något som skjutits på hela vintern först för att det varit konstant kallt och sedan för att jag blev sjuk. Så nu blev det tillslut av och det tog en stund. En extra omgång med supertvätt på allt nedanför fönsterrutorna, en ordentlig indränkning i avfettningsmedel innan och sedan sämskskinnsmassage efter. Det gjorde susen! Nu är den ren igen, eller var tills vi var till stan idag…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar