onsdag 6 januari 2010

Kyla

Idag när jag och Junior gick upp var det – 27 grader ute, det är bara 15 grader varmare än det kallaste jag varit med om när jag pluggade i Kiruna. Då hade vi under -30 i över en vecka och bottennoteringen var -42 en dag vid IRF (Institutet för Rymdfysik), där vi pluggade.

Igår var vi in till stan och krävde pengar tillbaka på ett dubbelinslaget blöjpacket samt de dåliga avokados vi köpte häromdagen. Vi passade också på att gå på en lampaffär och leta fönsterlampor till köket. Hittade en snygg lampsort från Markslöjd som vi nu beställt tre stycken av, så nu ska vi få ännu ett alternativ till belysning i köket. Vi har spottar, bänkbelysning och köksbordslampa. Ska bli skönt med en ljuskälla som är mer dekorativ än funktionell. Återstår gör två fönsterlampor till hemmabiovardagsrummet, röda eller svarta lampor är det som gäller där för att gå ihop med övrig inredning, det lutar åt svarta. Även där har Markslöjd några snygga som jag spanat in, får se om min kära sambo håller med…

I Juniors rum pågår nu första delen av målningen. Vi har målat och maskerat upp för fondväggen som kommer bli gul, klart lysande gul, övriga väggar blir en vit färg med aningen gul ton. Efter många idéer med fototapeter och så blev det tillslut en betydligt enklare lösning med målning. Våra tankegångar är att leksaker stå för färgprakt med regnbågens alla färger så att han en färgglad fondvägg antagligen bara bli för rörigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar