fredag 15 januari 2010

Grottmannen

Det är något speciellt med att bli pappa har jag insett. Jag tänkte vid något tillfälle i sommras när jag korsade ett övergångsställ att om bilarna inte stannar så kastar jag mig fram och tar smällen bara Junior klarar sig. Kanske är det något biologiskt arv från stenåldern att skydda sin avkomma.

Idag var första dagen på nya jobbet och jag kunde återigen känna dessa uråldriga tendenser i form av behovet att släpa hem ett bytesdjur till min familj efter en lyckad jakt. Nu var det ju inte ett dött djur jag bar över axeln när jag kom hem till min grotta, utan lite gurka och avokado i en coopkasse. Vi firade min första arbetsdag på nya jobbet med sushi och öppnade en flaska Rieslingvin till det.

Jag har haft en strålande dag på jobbet med handskakningar, nyanställningsadministration och en väldigt informativ kollega som gått igenom massor av saker med mig. Det är så otroligt mycket att lära sig och väldigt kul ämne att lära sig mer om. Det hela slutade med +54 minuter på flexkontot! Jag hade nästan glömt hur skönt det är att ha flextid. Då känns det inte så farligt att bli kvar några minuter på jobbet, för de minuterna kan jag ju ta igen en annan gång, sådant känns inte lika självklart om man inte har flextid.

En annan väldigt spännande detalj med arbetsplatsen är att det finns ett gym i källaren, som jag kan utnyttja gratis! Ska definitivt pröva det nästa vecka och se om det duger. Har hört ryktesvägen att det är helt okej om man gillar fria vikter, vilket jag nästan uteslutande kör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar