lördag 9 januari 2010

Gevalia vs Löfbergs Lila

Igår körde jag lite Blondinbella-tema. Det blev det lite shopping i stan helt på egen hand, det var länge sedan men det var väldigt skönt. En Diesel T-shirt och ett par Diesel Jeans, var det enda jag hittade. Inga reaklipp då det enda som var kvar var storlekar som passat mig innan jag började träna... Ska kika lite efter någon juste tröja när reahysterin är över så butikerna fylls med mer nyheter.

Ikväll var vi på hockey i Läkerol Arena och såg Färjestad köra över Brynäs. En explosiv inledning fick matchen då Stephen Dixon, BIF och Johan Andersson, FBK, kastade handskarna och slogs rätt ordentligt efter ca 30 sekunder. Jag hade knappt märkt att matchen startat innan de åkte ut på matchstraff. Det var en mycket trevlig barnfri kväll med min kära sambo. En riktigt fin arena är det också, och jag tillhörde den nöjda minoriteten som var glad över att mitt FBK vann fighten, i alla fall hockeyfighten.

En något pinsam detalj kring hockeykvällen var att vi gick ut åt fel håll när vi gick från arenan och gick en ordentlig omväg i de då bistra -22 graderna. Har jag blivit så beroende av GPS att jag inte ens hittar ut ur en arena till en jättelik parkeringsplats?

Junior fick umgås med morfar och extramormor, det var en rolig omväxling i vardagen med föräldrarna och han sov sött när vi kom hem. Annars vart det en inomhus dag för honom då det åter var kring -20 grader, och ingen av hans föräldrar var speciellt sugna på att gå ut då heller!

P.S. Själv dricker jag varken Gevalia eller Löfbergs Lila utan kör alltid med Zoega!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar