onsdag 30 december 2009

Discopuckon och kärringar!

Kylan har verkligen slagit till nu och imorse noterade jag -21 grader innan det steg till mer humana -19 som det har varit hela dagen. En ordentlig brasa på förmiddagen för att hjälpa frånluftsvärmepumpen gjorde nytta, dessutom är det ju sån skön värme från en braskamin.

Hade inte tränat sedan julaftonsmorgon så igår var första passet sedan frossandet började. På gymmet var en kille jag ser ganska ofta där. Han är väldigt vältränad och sliter hårt när han tränar. Ser ganska kaxig ut vilket i och för sig inte är ovanligt bland killar som är i ”trainingmode” på gymmet. Men en sak retar mig och det är hans musiksmak. Varje gång han är på gymmet så går han fram till den iPod som är uppkopplad till musiksystemet och ändrar spellista till någon slags Eurodisco versioner av aktuella poplåtar, och detta sammanfaller allt som oftast med att det är hårdrock som spelas, dessutom vrider han upp volymen till nattklubbsnivå. Så när man känner sig som mest peppad av en Rammstein låt så byts musiken plötsligt till en technoversion av Robyn eller Lady Gaga. Det är då jag i fantasin önskar att skivstånget var ett medeltida vapen.

Idag när jag var på gymmet var han också där, samma procedur som förra gången…

Lite senare står jag i en kö på Konsum och det är långa köer. Till min glädje kommer ytterligare en kassörska och börjar öppna en ny kassa. Jag kastar mig fram och kommer på tredjeplats i kön, men då får jag en armbåge i sidan och en sur kärring tränger sig fram med orden ”vi stod faktiskt före dig i kön”. I min förvåning hittar jag inget att säga utan försöker bara få min kroppshydda att växa till Arnold proportioner. Hennes gubbe som saknade de vassa armbågarna hamnade bakom mig och tyckte det hela var lite pinsamt av hans kroppsspråk att döma. Nu gjorde det mig egentligen inte något att jag blev 30 sekunder försenad ut från Konsum men lite uppretad blev man i alla fall.

Bara en dag kvar på 2009!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar