lördag 12 december 2009

Streckkodsmobil

Junior och mamma har dragit till Ockelbo för att hälsa hans mormor och jag är hemma och har en barnfri dag. Rätt skönt att få det ibland. Han må vara fantastisk men han är också väldigt energikrävande så det är skönt att få tanka ny energi med att roa sig själv med allsköns teknikprylar. Framförallt roar jag mig med min nya mobil en HTC Hero, alltså en mobil med Googles opperativsystem Android. En väldigt trevlig bekanskap denna lilla leksak och jag är imponerad över dess prestanda och möjligheter via många gratis program.

En av de smartaste funktionerna är en ”prisjaktsapplikation”. Det går till så att man med mobilens kamera scannar en streckkod på exempelvis en Blue-ray film programmet tolkar streckkoden och hämtar sedan en lista från prisjakt.nu med var jag hittar filmen till bästa pris.
Ett grymt shoppinghjälpmedel för de tillfällen när man står i affären och inte är tillräckligt påläst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar