onsdag 9 december 2009

Ur askan i elden

Jag och Junior var och besökte mitt jobb för att lämna in prylar och säga adjö till kollegorna. Det var tydligen inte det roligaste Junior gjort denna vecka men det fanns ljusglimtar även där. Fikarummet och ett papper och några kritor var väl det bästa enligt honom om jag tolkade det hela rätt. Jag insåg dock vilken tidsvinst jag gör i att börjar jobba närmare hemma. Lite grovt räknat blir det cirka tre till fyra timmar mer tid med familjen som jag annars hade ägnat åt arbetspendlande, varje dag!

På kvällen insåg jag varför dagen varit gnällig. När jag skulle lägga Junior skrek han ajajaj rätt ut! Det var några tänder som var extra elaka mot honom. Så en alvedon och lite gosande så somnade… Jag! Vart väckt en stund senare av min kära sambo som kände sig ensam. Så det blev lite slappt TV-tittande innan en lång dag avslutades med att stupa i säng allt för sent. Har sovit som ett barn i natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar