tisdag 16 juni 2009

Spikmatta

Junior fick för sig att han sovit klart vid 6 tiden i morse och vi gick upp för att låta mamma få sova som skulle till jobbet. Det blev en tidig förmiddagslur istället.

Vi fick en spikmatta i julklapp, som jag gillar skarpt, riktigt skön när man har ont in ryggen. Denna spikmatta har fått ytterligare ett användningsområde. Idag skulle Junior definitivt följa med in på badrummet varje gång jag öppnade dörren och efter ett blöjbyte av smutsigare karaktär där jag skulle städa upp lite kom spikmattan till ny användning, som minfält! Placerad i dörröppningen blev den ett opasserbart hinder. Junior var inte helt nöjd som efter att ha känt på spikmattan några gånger gav upp sitt försök att ta sig in i badrummet och istället blev arg. Jag hann göra klart mina sysslor i badrummet. Inte helt juste men som ett citat som en av mina vänner ofta använder; ”Win if you can, lose if you must, but always cheat”. (Vart citatet kommer ifrån vet jag inte)

1 kommentar:

  1. Intressant att läsa om hur livet som hemmapappa kan vara, och super att du delar med dig av tips som gör vardagen lättare.. Man kanske skulle införskaffa en spikmatta!
    För mig rycker tiden som hemmapappa allt närmare, bara dryga veckan kvar att jobba nu innan jag går hem och utövar föräldraskap på heltid. Objektet för min pappaledighet är förövrigt namne med din Junior!

    SvaraRadera