fredag 12 juni 2009

No pain, no gain

Mitt motto när jag tränar på gym är ”no pain, no gain”. Så för tillfället är jag väldigt nöjd då jag har en skön träningsverk i större delen av överkroppen. Lyckades efter tisdagens träningspass få träningsverk i biceps, vilket det var ett tag sedan jag fått. Vet inte vad det beror på, men nu är det ”pain” och förhoppningsvis ”gain”.

Junior får också erfara ”pain” ibland. Det brukar ju börja med att han står och lutar sig mot en möbel i lämplig höjd, sedan kan vägen till smärta variera ganska kraftigt. Allt ifrån att möbeln står på hjul och rullar undan till att Junior lite kamikaze-aktigt bara lutar sig bakåt och faller handlöst. Eller som för några dagar sedan när han stod och ryckte i ugnsluckan, som har barnspärr. På nått sätt lossnade barnspärren och han far i golvet väldigt förvånad och senare ledsen. Antagligen har dessa ”pains” också en ”gain” för de händer oftast inte på samma sätt nästa gång…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar