måndag 8 juni 2009

Kul bröllop

Även denna helg var väldigt rolig med ett mycket fint bröllop ute i det fria på Ängsö, utanför Västerås. Efterföljande fest, på Björnön, var mycket trevlig och väldigt bra arrangerad av mina närmaste vänner. Den nummera äkta maken är en av mina bästa vänner.

Junior, som också var med, tyckte det var helt okej att vara på fest till halv tolv på natten. Min kära sambo gick en sväng med honom efter förrätten och sedan sov han genom hela huvudrätten. Junior fick hälsa på närmare sjuttio personer under kvällen och var märktbart blyg efter en stund.

Söndagen spenderades i min hemort med en väldigt lugn förmiddag följt av lite slött tittande på Robin Söderlings tennisfinal i Franska Öppna. Tyvärr hade han inte mycket att sätta emot en av tennisens största genom tiderna. Annars var ju helgens stora sportevenemang en besvikelse, tur att jag var på bröllop och slapp se eländet. Dansk jävlar!

Piratpartiet kom in i EU-parlamentet, roligt. Inte för att de fick mina sympatier men det är rätt kul med protestpartier, så länge de inte driver farligare frågor än yttrandefrihet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar