fredag 30 september 2011

Myndighetssverige…

Idag läser jag på DN.se (läs här!) att Livemedelsverket ändrar sina rekommendationer om amning. Anledningen? Att de gamla råden ändå inte följs och att man vet att amningen minskar!!

Lite konspiratorisk lagd som jag är så börjar jag fundera över hur detta kan komma sig. För någon dag sedan gjordes ett repotage i TV4 om att BVC-sköterskorna i Sverige sällan eller aldrig ger de rekommendationer som de borde utifrån livsmedelsverkets rekommendationer. Hur fixar man det? Man ändrar rekommendationerna! För hur mycket pengar skulle det kosta att upplysa BVC-sköterskorsna om vad de egentligen borde informera nyblivna föräldrar om?

Ytterligare konspiratoriska teorier som flyger in i min lite understimulerade hjärna just nu är följande! Semper och Nestle som tjänar pengar på att sälja just barnmat skulle mycket väl ha lobbyister som snabbt ryckt ut och bjudit lämplig myndighetsperson på någon lunch och diskuterat det överdrivna i TV4:s granskning.

Nu väntar jag bara på att myndighetssverige ska sluta jaga fildelare för det är ju ändå ingen som följer rekommendationerna om att inte fildela, eller varför inte montera ner fartkammerorna efter vägarna och avskaffa trafikpoliserna för det är ju ändå ingen som följer rekommendationera (hastighetsskyltarna).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar