torsdag 11 februari 2010

Puls

Junior mötte mig med ett stort leende och kastade sedan en traktor mot mig som någon slags välkomst hälsning när jag klev in genom dörren ikväll. Jag vet inte om det var en kombination av ”välkommen” och ”varför är du så sen?”. Anledningen till min sena hemkomst trotts att jag jobbade dagtid idag var att jag gick ner i gymmet och körde ett pass innan jag drog hem. På vägen hem upptäckte jag att min kära sambo skickat en SMS-handlingslista. Så jag fick vända och åka till affären innan jag åkte hem.

Junior och min kära sambo har haft en härlig dag i solen att döma av alla fina foton de tagit. Jag har haft en kylig dag i solen då jag var upp på några tak och fotade antenner tillsammans med en kollega idag. Som minst var det knädjup snön som vi pulsade igenom. Taken är platta så det har samlats hela vinterns nederbörd på dem. Kombinerar man det med lite vinddrivor så får man en härlig tur med snöiga jeans som följd. Det bästa är att det bara är kallsnö hittills så bara man borstar av sig den innan man går in så blir man knappt blöt.

Oh! Nu kom det just en hemmagjord semla och landade framför mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar