måndag 30 november 2009

Ibrakadabra

Helgen tillbringades hos mina föräldrar och Junior såg till att sätta sin farfar och farmor i aktivitet. Nästan hela helgen har han lekt med min gamla träjärnväg från Brio. Han har rivit den och plockat runt bitarna och vi har byggt ihop den igen.

Igår kväll kom så helgens höjdpunkt, El Classico, derbyt mellan Barcelona och Real Madrid. Som jag tycker är klubbfotbollens största derbydrabbning. Att en svensk fotbollsspelare får kliva in på planen och avgöra en sådan match är otroligt häftigt. Zlatan är verkligen en magisk fotbollspelare, det är kul att få vara med och uppleva det även om det bara är från TV-soffan.
Som match var den dock inte så otrolig denna gång, det var en typisk match i spanska ligan, högt tempo många fantastiska individuella prestationer men inte något historiskt över den. Kanske blir det mäktigare i returmötet…

Har studerat styrketräningsteori i helgen i min nyinköpta bok. Har fått massa uppslag på övningar samt lite påminnelser om i vilken form man ska göra övningarna. Ett riktigt bra bokköp för mitt ändamål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar