lördag 31 oktober 2009

Halvtid

Nu har jag varit hemma i ett halvår som fulltidspappa och det känns som det var länge sedan jag var på jobbet, det har hänt massor med Junior sedan jag började vara hemma. Dessutom har det hänt massor med vårat liv över huvudtaget. Att bli villaboende var ett klart lyft och dagarna svävar fram på moln jämfört med tidigare. Vi är förvisso inte lika ofta ute och går med resten av pappagänget men en gång i veckan ska vi nog klara av framöver nu när vi kommit i ordning i huset.

Första tiden jag var hemma var jag fundersam om jag skulle hinna och orka träna som jag ville, då jag var grymt trött efter en dag med Junior. Nu har jag verkligen kommit igång med träningen och ser ut som jag ska kunna hålla mina tre pass i veckan som jag har som ambition. Två pass på helgen samt ett i veckan. Körde marklyft idag på gymmet och känner hur jag är öm i ryggen på ett dåligt sätt. Kommer skippa den övningen framöver och träna ryggen på andra sätt. Jag har stor respekt för ryggsmärtor så nu ska jag ta det lugnt med ryggen några dagar och byta övningar på gymmet nästa ryggpass.

Svärmor är här idag så det pågår storstädning och flyttfix idag. Ska slita mig från detta och se om jag ska göra någon nytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar