måndag 11 juli 2011

Trötta fötter

Efter en stadig hotellfrukost har vi varit till fots hela dagen och kom för cirka en halvtimme sedan tillbaka till hotellrummet för lite vila. Föräldrarnas fötter är trötta och barnen lite matta av värmen och all lek.

Vi har testat lekplatsen i Annelundsparken som var fantastisk bra. Allt var nytt och fräscht det var till och med konstgräs i en sluttning vilket gav ett ännu prydligare intryck. Sedan bar det av ner mot stan och lite shopping. Nu har jag fixat garderoben för denna säsong. Saknas bara en ziptröja som jag planerat köpa länge, ska se om jag hittar någon jag gillar.

Efter shoppingen vart det ytterligare lekplatsbesök i Stadsparken. Det är mer standard lekplats och orken började tryta på barnen så det vart inte så långvarigt.

Nu hämtar vi andan en stund och sedan ska vi hitta på någon restaurang för middagen. Tyvärr är två av våra favoriter semesterstängda!! Både Eest och Georges Trädkolsgrill synd men jag gissar att de är så pass bra och välbesökta att de går runt utan att behöva vara öppna under Juli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar