onsdag 6 juli 2011

Skräp i stora lass!

Min kära fru hittade en sida på nätet om ”Project 333”. Det är en idé om att man ska kunna klara sig med 33 plagg i tre månader för att sedan omvärdera och se vilka som man kan plocka bort ur rutinerna och antingen göra sig av med eller lägga undan till nästa säsong. Man räknar bort underkläder, myskläder för softa soffkvällar och liknande. Sagt och gjort vi gick igenom våra garderober och insåg att jag har sparat en fruktansvärd massa kläder! Vi lyckades fylla hela bilen med kläder, dvs. 3-4 sopsäckar. Det var utslitna jeans som var så trasiga i baken att jag aldrig skulle använda dem, tröjor och T-shirts som jag kunde ha innan jag började träna på gym men som nu sitter obekvämt och så vidare. Det var egentligen väldigt enkelt att rensa ur dem utan att vara allt för sentimental. Nu går vi inte hela vägen och strikt håller oss till 33 plagg men vi är nog båda ganska nära det nu. Om man istället ser till att ha plagg som går bra att kombinera med andra hela tiden så kommer man ändå ha gott om "outfits".

Vi har tagit detta vidare och jag rensade ur badrumsskåpet på gamla parfymflaskor och liknande som vi aldrig använder hur många olika behöver man egentligen? Idag gick vi också lös i köket och började rensa ur saker vi sällan eller aldrig använder samt sådant som är lite småtrasigt osv. Så det är väl snart dags för en ny vända till återvinningen med detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar