fredag 20 maj 2011

Ledig fredag

En väldigt produktiv fredagsförmiddag detta. Efter frukost tog jag en joggingtur i skogen intill huset. Enligt Runkeeper (android app) var det 6 km i ett lagom tempo (6:12 min/km). Jag vart riktigt trött när jag kom hem vilket säger en del om min nuvarande form när det gäller syrekrävande aktiviteter. En liter vatten och en dusch senare så lastade vi resterna av den rivna halvan av altanen på släpkärran och åkte till återvinningen. Bara ett lass kvar efter detta, men det tar vi en annan dag.


Det vart en Klippo på Granngården också. Min kära fru hade fått idén för någon kväll sedan att hon ville ha en handgräsklippare. Så när jag liggandes i utemöblerna på altanen skriver detta så klipper hon gräsmattan, helt utan avgaser och motorljud. Grymt bra investering tycker jag!


Nu har vi dessutom börjat skörda i trädgårdslandet. Egen odlad sallad till lunch är inte fel.

Life is good!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar