söndag 17 april 2011

Vår helg, vårhelg!

Jösses va fort denna vår avancerat! Jag har förvisso spenderat halva veckorna på resande fot med hotellnätter i andra klimatzoner än Gävletraktens. Först Jönköping ena veckan, sedan Östersund den andra och i förra veckan var jag åter i Jönköpingstrakten. För tre veckor sedan när jag började detta kringflackande liv så låg snön fortfarande nästan heltäckandes på gräsmattan. Nu finns inte ett spår av snön och Testeboån har svämmat över utan dess like! Tydligen är det rekordnivåer enligt dem som bott i trakten hela sitt liv (såg jag på TV).



Igår böt jag däck på bilen och min kära fru tvättade den i förra veckan innan jag kom hem. Så den är vårfin! Idag har vi byggt ramar till bärbuskarna så att de inte ligger utspridda över hela gräsmattan. Återstår bara att olja in eller måla dem så de matchar odlingsbäddarna vi byggde förra sommaren.

En dag på kontoret blir det även denna vecka sedan bär det av mot Skinnskatteberg. Jag tar med familjen och de får stanna i Skinnsberg medan jag ägnar tisdag och onsdag och lite rekognosering med baslägret hos mina föräldrar. Det är bättre än Scandic!

Påsk i Bergslagen alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar