onsdag 6 april 2011

Äntligen krig!(?)

Sverige har skickat några JAS-plan till Sicilien för att vara med kriga, är det inte fantastiskt? Nu får våra så fina stridsflygplan komma till användning för sådant de är byggda för. När de nu har tagit sig ända ner till Sicilien så kan de tydligen inte flyga då de saknar den typ av bränslemix som JAS behöver. Det känns som aningen orutin att missa en sådan grundläggande nödvändighet, det är ju inte segelflygplan de har skickat.
Konflikten i Libyen verkar vara en av de mer rättfärdiga på länge som västvärlden har lagt sig i. Dessutom denna gång med FN-resolution bakom sig.

Själv är jag i Östersund på tredagars rekognosering i Jämtland. Imorgon ska jag åka hem till Gävle igen vilket blir skönt. Jag därimot är vältankad efter en stor lunchbuffé på en indisk restaurang och nu en middag på hotellet. Som tur är var jag och tränade idag på ett gym i stan innan jag drog till hotellet så förhoppningsvis är förbränningen tillräckligt hög för att ta hand om allt jag stoppat in.

1 kommentar:

  1. Gammelkusin Eva-Lena16 april 2011 kl. 19:03

    Ja vad skönt för dom. Dessutom ska ju försvaret köpa fem nya helikoptrar för hur mycket pengar som helst, så att de kan förlänga sitt uppdrag i Afganistan. Man slutar aldrig att häpna över NEUTRALITETEN.

    SvaraRadera