onsdag 9 februari 2011

Avslaget

Det var en otroligt seg dag på jobbet idag. Fick inte så mycket uträttat och var allmänt trött och seg, en mottreaktion på gårdagen. Var sugen på fotbollsträning men tyvärr gick det trögt även där. Sex personer dök upp denna gång och med en fast målvakt i ena laget och en flygande i det andra blir det inte så värst intressant spel. Mycket sparka och spring. Helt slut efter halva tiden. Det hjälper ju inte att man har taskig kondis!

När jag åkte hem från fotbollen kändes det rätt skönt att veta att jag inte blir med nästa onsdag. Hoppas suget återfinner sig om två veckor igen. Anledningen till att jag inte kan vara med är ju rolig på många sätt. Jag fyller år nästa onsdag och vi drar då iväg till fjällen på en halvveckas fjällsemester!

Återstår bara en väldigt komplicerad sak. Slalompjäxor. Mitt senaste köp av pjäxor blev misslyckat. Jag har inte kunnat åka mer än ett par åk innan adrenalinpåslaget på grund av smärtan i fötterna varit så högt att hjärnan sluta fungera. Nu står jag inför valet att köpa nya ”pjucks” inför denna semestern eller hyra och skjuta upp köpet till nästa vinter. Det lutar åt att hyra då det troligen inte blir mer än denna halvvecka skidåkning i år. Nästa år därimot är Junior så pass stor att det kan bli dags att hänga med honom i backen. Då vill jag ha ett par ”pjucks” som känns som mockasiner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar