måndag 21 februari 2011

Åter i verkligheten



Var i Lofsdalen en halvvecka och hade det riktigt skönt! Det var förvisso ganska kallt på förmiddagarna men inte kallare än att vi kunde åka slalom. Otroligt kul var det att få pressa benen i slalombackarna det ett par tookcarvande skidor. Hyrde utrustning denna gång och sköt på så vis upp pjäxinvesteringen till nästa vinter.

Junior testade längdskidåkning och det såg riktigt lovande ut. Några hundra meter skidåkning är en bra början och vi slutade innan det blev tråkigt.

Junior och Minior var helt slut när vi åkte hem på söndagen. De somnade i Lofsdalen och vaknade cirka 3 timmar senare i Bollnäs där vi ändå skulle stanna och äta. Minior somnade sedan återigen den sista dryga timmens färd till Gävle.

Idag var jag så åter på jobbet. Hade en ny mobil att hämta då jag lyckats kasta den andra så hårt i golvet att den skulle bli väl dyr att laga. Nu har jag äntligen en riktigt bra jobblur, en HTC Desire. Android är det ultimata mobiloperativsystemet i mina ögon och nu kör jag det både privat och i jobbfånen samt i surfplattan.

Snart börjar rekognoseringarna igen, men först en vecka beredskap som börjar på torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar