lördag 29 januari 2011

Må bra

Junior har varit krasslig fram och tillbaka en längre tid och det nådde förhoppningsvis sitt klimax i början av veckan. Viktnedgång, gnäll och orkeslöshet. Några besök till allmänsjukvården och vi är kanske nått på spåren. Han har i alla fall ätit helt okej, blivit pigg igen och lagt på sig ett kilo på bara några dagar.

Själv var jag på massage i torsdagseftermiddag. Något jag pratat om att göra sedan vi flyttade till Gävletrakten. Nu bokade min kära fru en tid åt mig så jag tillslut kom i väg. Senast jag fick massage av en professionell massör var i Borås. Det var grymt skönt och avslappnande. Det får bli lite fler gånger framöver när det känns som det behövs.

Min träning har gått helt i stå på sista tiden. All sjukdom på både mig själv och familjen har hållit mig borta från fysiska aktiviteter. Men igår blev det ett pass för hela kroppen på gymmet. Massor med folk var det på det lilla gymmet på jobbet. Jag skulle köra lättare vikter och mer repetitioner för att låta kroppen komma igång efter flera veckors slöhet. Nu vart det i alla fall ett grymt hårt pass och jag mådde illa och hade väldigt skakiga ben när jag var färdig. Träningsverken är skön idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar