lördag 8 januari 2011

Tablettmissbruk


Det nya året började som det gamla slutade. Med en ny pryl. Fick tillslut hem den surfplatta som jag beställde kring jul. En Archos 70 internet tablet, med Android 2.2 och 7 tums skärm så är det en fantastisk leksak. Huvudanledningen från början var att kunna visa film för Junior på bilresor, ett tips jag fick av en kollega. Har testat några avsnitt Drömmarnas trädgård, Juniors favorit, och det funkar utmärkt! Sedan att man kan surfa, spela spel och läsa e-böcker är ju inte fel.

Junior är åter feberfri efter en feberperiod på två dagar igen. De har avlöst varandra feberperioderna sedan julhelgen. Nu tar vi det lugnt idag också och hoppas sedan att han får vara frisk. Har blivit tydligt under julledigheten att Junior har mig som liten favorit just nu. Nått som känns ganska naturligt just nu då pappa inte behöver amma Minior massor av gånger varje dag. Sedan har vi numera en kul bilbana att leka med som pappa är minst lika sugen att leka med som Junior.

Träningen har jag gjort ett uppehåll i tills jag börjar jobba igen. Det längsta uppehållet på minst ett år. Skönt och säkert välbehövligt. Jag sade till mig själv och familjen att jag bara vill ägna ledigheten åt att umgås med dem. Träningen drar igång på måndag. Ska gå lite oftare till Workoutcenter som är det seriösaste gymmet i stan. Det är grymt motiverande att träna där det finns många tävlingsinriktade personer och toppklassutrustning. Gymmet på jobbet är motsatsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar