tisdag 5 oktober 2010

Arbeit macht frei

För några veckor sedan avgjordes valet och Sverige har tagit ytterligare ett steg i sin EU-anpassning. Vi har nu en högerregering och ett högerpopulistiskt parti som sitter i riksdagen. Det låter precis som ett normalt EU-land. Sedan förfasas media över att SD kom in i riksdagen och de etablerade partierna är ytterst bekymrade över utvecklingen. Men när hela väljarkåren tar ett steg högerut är det väl inte så konstigt att några stycken också hamnar ganska långt ut på högerkanten.

Det är hur som helst arbetslinjen som gäller även fortsatt, eller som jag brukar kalla det, ”Arbeit macth frei”. Då känns det tryggt att man är i sitt livs form och har ett tryggt jobb! ”Unerwünschte” (Oönskade), eller de som inte jobbar gör sig icke besvär!

Har varit på ytterligare en västsvensk roadtrip för en vecka sedan och nu njuter jag av att jobba i stan denna vecka och att vara hemma. Helgen var otroligt skön med mycket tid med familjen på hemmaplan, varvat med lite babysång och islandshäst evenemang.

Min fysik hålls i trim med ett par pass i veckan fortfarande fast numera är det mer underhåll av det som byggts upp än nybyggnation. Har dock anmält mig till Korpfotboll med ett gäng kollegor, det ska bli spännande. Senast jag spelade fotboll var cirka 20 år sedan! Frågan är bara om det är uppbyggande eller nedbrytande att spela korpfotboll vi får se…

1 kommentar:

  1. Korpidrott kan vara oerhört skadligt. Min käre man spelade korphockey med jobbet för ett antal år sedan och blev tacklad in i sarjen. Det är så pass länge sen att jag glömt hur många revben som rök, men han fick lida länge för det nöjet.
    Lycka till med fotbollen!

    SvaraRadera