måndag 11 oktober 2010

Kontrollmani!

Min måndagmorgon på jobbet började inte bra! Jag hade precis satt mig ner vid skrivbordet i sviten (ett rum jag delar med sex andra kollegor). En kollega som brukar vara tidig var redan där. Efter det obligatoriska ”god morgon” så frågar hon.
- Såg du mailet som skickades ut angående ”friskvårdstimmen” i förra veckan?
- Ja
- I fredags när du gick och tränade var det väl lite sent utifrån de regler som det stod om i mailet?
- Ja, jag tränade på min fritid…

Vad i helvete!! Som om inte måndagsmorgon är jävlig nog! Det börjar med att man blir vansinnig på en av kollegorna man delar rum med! Det finns så otroligt många saker som är fel med den här konversationen så jag kunde inte ens komma på något att säga till människan resten av dagen (kanske veckan och året…)

Snacka om att jag hade bränsle till mitt gympass innan lunch. Där jag förövrigt utnyttjade friskvårdstimmen helt enligt reglerna!

På eftermiddagen lyfte dagen med att hela familjen kom på besök och vi var och fikade med min kära frus(!) kollegor. Junior träffade sin namne ytterligare en Junior alltså!! Väldigt förvirrande tror jag…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar