måndag 12 juli 2010

Joggat


Igår hade vi besök av Junior och Miniors mormor. Nu har hela släkten varit och hälsat Minior välkommen till världen.

Jag passade på att ta en joggingtur och utforska skogsvägvägarna. Tog på mig pulsklockan och körde med grund inställningen på den. Tänkte försöka hålla mig inom rekommenderat intervall men det visade sig väldigt svårt. Jag var ute i 50 minuter och var ovanför 162 i puls, som var förinställt för min ålder, ca 15 minuter av tiden. Jag ska ställa om klockan lite för jag var nästan tvungen att gå för att hålla den pulsen i de längsta uppförsbackarna. Men det var kul och skönt att ta ett joggingpass. Nu gäller det bara att komma iväg några gånger till så att det inte blir en engångsföretelse. Siktar på ett gympass i mitten av veckan.

Junior har fått köra barfota nu något vi insåg att det är nog bra. Alla barn på gatan springer barfota men Junior har hela tiden även själv hävdat att han ska ha "skonna" så fort vi ska ut. Nu håller vi på att lära honom att det går bra utan skor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar