måndag 26 april 2010

Trädgårdsarbete

I helgen hade vi besök av mina föräldrar och min svärmor. Junior fick sitt narcissistiska behov uppfyllda med massor av uppmärksamhet från farfar, farmor och mormor. Vi njöt av det underbara vädret och drog igång första etappen av vårstädningen. Med mossrivningsmaskin, krattor och skottkärra bearbetade vi de upptorkade delarna av gräsmattan som gav ett mycket snyggt resultat. Lite biologisk gödsel, dvs skit, spridde vi också ut.

Ikväll har vi påbörjat förberedelserna för odlingslådorna vi ska bygga. Några kvadratmeter gräsmatta har vänts upp och ner och mycket återstår innan vi kan börja bygga de upphöjda odlingsbäddarna som vi skissat på. Inne tar sig kryddväxterna bra så det är också en bra motivation till att få klart ute.

På jobbet kör jag hårt med mitt Stockholm-mälardalen projekt. En hel arbetsdag har jag ägnat åt att prata i telefon med åtskilliga kommuntjänstemän/kvinnor. En massa GPS-stationer ska byggas och det är tydligen upp till mig att få det arbetet att fortskrida. Det är rätt skönt att komma hem och vända några grästuvor efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar