lördag 24 april 2010

Grillpremiär!

Köpte grill i veckan och premiärgrillade idag. Vi hade besök av kompisar som grattade min kära sambo som fyller jämt! Vi bjöd på entrecote och undertecknad bemannade grillen. Grillen är en 57 centimeters Weber klotgrill som funkade fin fint. Resultatet var riktigt bra för att vara första försöket med nya grejor. Köttet vart något blodigare än vad några önskade men helt perfekt enligt mig! Det ska dock fixas till nästa grillning när jag nu vet vilket temperatur grilltermometern visade för detta resultat. Innan sommaren är slut så har jag optimerat detta!

Imorgon är det verkliga födelsedagen och då blir det nya besök och andra godsaker att trycka i sig. Dock inte grillat!

Junior har fått en ny bekantskap idag. Vantmonstret! Vi turades om att jaga varandra med grillvantar på händerna, otroligt roligt tyckte Junior. Jag fick tillslut gömma grillvantarna för att få en lugn stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar