fredag 1 februari 2013

TeliaSoppa

Det har ju luktat lite illa ett tag om vår fasta teleförbindelse, stanken av korruption och ganska svagt och dåligt ägarskap. Lars Nyberg avgick som VD för Telia Sonera och styrelsen är påväg att bytas ut. Att det görs lite skumrask affärer i telekombranchen speciellt i diktaturstater är väl föga förvånande. Det som förvånar mig mest är några av de största ägarna, Svenska och Finska staten, som inte verkar varit tillräckligt intresserad av sitt innehav att de sett till att ha en styrelsepost. De teflonbelagda politikerna kommer säkert inte att träffas speciellt mycket av skit utan fläktar snart vidare som om inget har hänt.

Hade jag varit riktigt upprörd hade jag sagt upp mitt abonnemang och valt en annan operatör, och röstat med pengarna. Men eftersom jag redan utforskat de möjligheterna förut så vet jag att de ända som kan leverera fast telefoni till oss är den Uzbekiska regimens radarpartner Telia. Så jag får finna mig i att stödja demokratiseringen av den Uzbekiska republiken genom mitt teleabonnemang!

Mobiltäckningen är, i alla fall med jobbmobilerna (Telia), så dålig att vi måste ha ett abonnemang på fast telefoni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar