söndag 13 januari 2013

Att inte leva i nuet

Första veckan efter jul- och nyårsledigheten har jag lyckats leva i nuet och njutit av det som är för stunden. Det är något som jag annars har väldigt svårt för. Det är ständigt dessa långtidsplaner över vad jag vill åstadkomma med huset, trädgården, ekonomin och alla familjearangemang. Denna vecka har jag däremot lyckats fånga dagen och varit en väldigt närvarande och mysig pappa och make. Men när helgen kom så kom jul- och nyårsinfluensan 2.0! Minior i hög feber fredag och lördag, frugan från lördagen och på söndag eftermiddagen börjar Junior bli orkeslös och gnällig. Minior har dock repat sig rätt bra och vaknade 3:30 på söndag morgonen och berättade att han var frisk och ville leka. Han var sur när hans pappa påpekade att det fortfarande var mitt i natten!

Sånna här helger får en att åter igen lyfta blicken och titta framåt börja drömma om våren och sommaren. Om våra permakulturprojekt och hur vi vill förvandla trädgården från en prydnadsträdgård till något som faktiskt producerar någonting. Mer ätbart helt enkelt! Tankarna på solcellsanläggning och praktisk stenläggning kring detaljerna i gräsmattan på att anlägga ett kryddland i nära anslutning till köket.

Dessutom dröms det om att få hem en ny TV och ersätta den alltmer trasiga endast 5 år gamla LCD-TVn med ett nytt LED-monster med förhoppningsvis längre livslängd!

Men nu kryper jag ner i soffan och tittar på ännu ett avsnitt av The Sopranos på HBO-appen på iPadden. Den tjänstgör nu som enda film och TV-serie pryl tills TVn är utbytt.

4 kommentarer:

  1. Hej Erik. Minns när vi båda stod i begrepp att köpa ny TV för fem år sedan. Hur det diskuterades för och nackdelar på kontoret i Uppsala. Jag köpte en Sony och du en Philips ambilight om jag inte minns fel. Har precis köpt en ny leksak. Kan rekommenderas :-) http://www.hifiklubben.se/produkter/platt-tv/led-tv/samsung_ue46es7005_led-tv.htm

    Kul att du bloggar vidare. Jag tittar in lite då och då.

    Ha det gott. //Mats IP-Only

    SvaraRadera
  2. Snyggt Mats! Tänkte köpa samma modell fast 55 tum!

    SvaraRadera
  3. Oj, vilket sammanträffande! Av alla dessa modeller som finns så köper vi samma. 55 tum hade jag inte sagt nej till men chefen, (läs frugan) hade veto. Du kommer i alla fall garanterat att bli nöjd med tv:n :-)

    SvaraRadera
  4. Jag är väldigt nöjd med min chef ;-)

    SvaraRadera