fredag 5 oktober 2012

2+4=Oljud


Det är helt fantstiskt hur mycket två små grabbar kan låta! Speciellt på kvällen när båda börjar bli rätt trötta. Dagis rulliansen börjar funka bättre för Minior och Junior verkar stortrivas. Dessutom har vit fått hållit oss friska några veckor nu så det börjar bli mer rutin kring vardagen igen. Jag lyckades till och med träna för första gången på några veckor här om dagen. Det känns skönt att han träningsvärk och inte värk på grund av passivitet. Hoppas det håller i sig! Både med träning och friskhet. Jag har bokat en hälsoprofil tid på Previa om några veckor så då skulle jag vilja ha kommit i tillräcklig form för att få rättvisande testresultat. Det är lite prover och en cykeltest som ska göras.

Kontorslandskapet börjar bli vardag även det. Även om det inte är lika mycket oljud som hemma så känner jag att det finns mycket både ljud och rörelser som är aningen distraherande. Jag lyssnar på spotify eller webradio ofta men det är tillfällen när man skulle önska total tystnad. Kanske speciellt som ljudnivån hemma kan vara stökig med! Någon gång vill man ju vila öronen.

Som om inte det var nog så har jag återupptagit kontakten med några gamla gamingvänner på andra sidan Atlanten så på kvällarna när tillfälle bjuds sitter jag och pratar med dem och lirar gamla PC-spel och är nostalgisk. Det är ju dessutom intressant att vidga sina vyer och höra andra kulturers synpunkter på saker och ting. Samt fila lite på engelskan igen, att hitta ord utan att tänka och snabbt formulera sig var jag grym på för 5-6 år sedan, när jag senast hade kontakt med dem regelbundet.

Fredag, helg, rekreation och vila. Fan va skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar