tisdag 23 november 2010

Sjukdomsinsikter

Några sjukdagar ägnade åt magsjuka och återhämtning gav mig tid att tänka lite. Det skrämmande med att bli sjuk var att jag tyckte det var skönt, trotts att det var magsjuka. Det har jag aldrig tyckt tidigare om att vara sjuk! Anledningen tror jag är att jag har varit lite stressad över allt jag ska åstadkomma på jobbet innan det blir nytt år. Ett av min enhets mål för året vilar ganska tungt på mig. Alla resor och kringflackande har fått mig lite ur balans i mitt annars så stabila mentala tempel. Sorterat lite på hjärnkontoret och nu är jag åter tillbaka igen. Ska tänka mer på mig själv och min familj istället för på mina projekt!

Så imorgon blir det fotbollsmatch! Ett internationellt gäng av blandade nationaliteter har utmanat vårat korpfotbollsgäng, Paul Bright eller nått liknande heter tydligen deras ”talesman”. Låter helt klart brittiskt och det jag definitivt förknippar engelsk fotboll med är fysiskt spel så imorgon på lunchen ska jag köpa benskydd! Kanske äntligen får nytta för mina 10-12 kilo jag lagt på mig på gymmet genom åren.

Benskyddsinköp kombineras med fördel med en sushilunch på stan…

Grabbarna då?
Jo Minior har nu gått upp en ”level” i sina förmågor (för att prata dataspelstermer). Han kan numera rulla runt av egen maskin på lämpligt och olämpligt underlag. Dessutom har han likt pappa lagt på sig några kilo av sitt gymmande även han!

Juniors vilja är helt otroligt stark just nu alla förslag man ger honom är oacceptabla och endast det motsatta alternativet är okej. Att ändå från och till bli tvungen att följa förslag vi ger honom resulterar i imponerande vredesutbrott! Fan vilket humör alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar