torsdag 11 november 2010

Diskantfetischism!?

Har varit till Falkenberg idag och tittat på hustak och träffat trevliga och hjälpsamma människor. I hyrbilen på vägen till Falkenberg tycker jag som vanligt att bilstereon låter illa och tittar hur den är inställd. Mycket riktigt som alla andra hyrbilar jag kört är diskanten uppdragen en hel del medans basen är orörd. Är det så alla människor ställer in sina bilstereos? Och framförallt varför vill man någonsin vrida upp diskanten om man inte har ett stereo system som har ofantligt överdimmensionerade bas ellement? Kan inte komma på något tillfälle jag skulle vrida upp diskanten det är väl ingenting som låter bättre med mer diskant?

Scandic Europa i Göteborg tycker jag är ett riktigt juste hotell. Hade höga förhoppningar på hotellgymmet men där grusades mina förhoppningar om ett bra pass. Jag tappade suget när jag såg hur dåligt det var, det var Scandic Plaza i Borås nivå på detta hotellgym, det vill säga inte bra. Så jag hängde på hotellrummet istället tills en god vän ringde och lyfte kvällen med ett trevligt telefonsamtal.

Nu längtar man bara hem till familjen! Ska bli skönt med helg, som alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar