onsdag 30 juni 2010

Terminologi

Jag sov hemma hos Junior i natt medans min kära sambo och den lille grabben sov kvar på BB. Idag ska de komma hem så efter lunch ska vi hämta upp dem. Det blir otroligt spännande att se Juniors reaktion. Junior längtar helt uppenbart efter mamma i alla fall då han nämner henne rätt ofta.

På tal om Junior så funderade jag lite på vad jag ska kalla lillebrorsan här på bloggen och har kommit fram till att han hädanefter får heta Minior.

Vår gräsmatta ser nu ut som en klöveräng, något jag får ta tag i så fort jag hittar ett lämpligt tillfälle. Det växer så det knakar här, större delen av dillen skördades häromdagen och var då över 30 cm hög. Tror att all hästskit och kogödsel gjorde nytta i oldningslådorna. Innan midsommar smakade vi på de första jordgubbarna, vi ska sedan analysera med hjälp av betygsättning vilken sort vi ska sätta fler av nästa säsong, ytterst vetenskapligt alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar