fredag 7 maj 2010

Pressat schema

Tider går otroligt fort just nu! Helgerna avlöser varandra och arbetsveckorna lika så, speciellt så känns det väl när man har en deadline att försöka hålla. Nu har jag minnst två deadlines som jag kan komma på. En är jobbrelaterad den andra är barnrelaterad. Den barn relaterade deadlinen börjar närmar sig allt mer och jag har funderat över hur det kommer kännas att bli pappa för andra gången. Nu är det ju inte helt okänt territorium som det var för snart två år sedan. Det känns mer pirrigt denna gång på något vis. Kanske för att jag vet hur kul men också jobbigt det är första perioden och hur mycket roligare det blir dag efter dag som man lär känna den nya familjemedlemmen. En månad innan beräknat datum ska jag på en mässa i Kalmar och det är lite blandade känslor kring det. Ska bli kul att åka på mässan, som jag inte varit på tidigare, men samtidigt är det ju inte ovanligt att andra barnet kommer lite tidigare.

På trädgårdsfronten har den nya L-formade odlingsbädden börjat planteras och det är snart dags att skruva ihop en till odlingsbädd för att gå i mål med del ett i vårt trädgårsprojekt. Del två är en terrassodling med en trappa. Den känns mer ambitiös och utformningen är vi nog inte riktigt på det klara med än, mer än att det kommer bli jäkligt bra!

Imorgon väntar besök av en av Juniors kompisar från föräldrargruppen, det ska bli skoj. På Söndag bär det av mot Falun. Där min kära sambo ska gå en fotokurs medans junior blir passad av släkten och jag drar och shoppar kläder. Det är planen i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Kusin Eva-Lena8 maj 2010 kl. 21:17

    Hej!
    Ser fram emot bilder på era odlingsbäddar.
    Sköt om er och lycka till med allt!

    SvaraRadera
  2. Tjena!

    Jag hade visst missat den kommande tillökningen, gratulerar!

    SvaraRadera