onsdag 19 augusti 2009

Brutaljunior

Junior sover och pappa dricker en kopp mörkrostat kaffe och surfar. Vi bestämde oss, efter en jobbig tisdag, att återgå till att sova två gånger per dag ett tag till. Igår var vi och lekte med brudarna, Juniors två kompisar. Fast de leker ju än så länge mest för sig själva och ser varandra mer som hinder/konkurrenter till den leksak man vill leka med.

Jag slöar lite och kommer inte träna nått denna vecka förrän tidigast imorgon, delvis på grund av slöhet och delvis på grund av ryggsmärta. Gjorde ett karusellyft med Junior i helgen som min då träningströtta rygg inte riktigt gillade så jag har haft lite känningar sedan dess. Har nästan inte haft några skador eller känningar av sådant innan jag började vara hemma med Junior. Han är tuffare än ett gympass! Att bära 11 kilo sittandes på en arm i 5 minuter är grym statisk träning. En annan träningsövning upptäckte jag igår. Jag lade Junior på rygg över bärselen och lutade mig sedan bakåt över honom som en situps. Satte på mig midjebältet och drog sedan axelremmarna över axlarna fortfarande liggandes i situps ställning. Sedan var det dags att resa på sig, all min kraft i magmusklarna krävdes för att komma upp. Brutalbänken kan kasta sig i väggen! Min nya övning döper jag brutaljunior :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar