fredag 10 juli 2009

Svenska Islänningar

Har fått en yrkesskada, ont i en handled! Tror det beror på hur jag bär Junior innan han ska sova, vinklar oftast vänster handled ganska extremt för att hålla honom stadigt och på ett sätt som inte belastar axlar och armar så hårt. Nog för att jag tränar på gym och blir stark men det är stor skillnad på att lyfta hantlar och att lyfta en levande 11 kilosvikt som man dessutom bryr sig mycket mer om än en pinne och några viktskivor.
Försöker belasta handleden så lite som möjligt. Är dock helt övertygad om att det inte beror på gymträningen då jag är väldigt noga med att "låsa" handleden innan lyft för att inte vinkla den konstigt då, något man inte har tid med alla gånger med Junior.

I helgen ska vi till Strömsholm och titta på Islandshäst SM, inte på mitt initiativ men jag hänger gärna på när det är något speciellt som SM exempelvis. Islandshästar är annars hästar jag tycker verkar rätt coola, det är lite rock and roll över dem, stort hårsvall och urkraft är väl det jag förknippar dem med, det är annat än de där fjolliga pollarna på dressyrbanorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar